Plus/Miinus 30, STTK

STTK järjestää jäsenjärjestöjen nuorille aktiiveille plus/miinus 30 koulutusta. Koulutuksen tavoitteena on koota nuoria jäseniä yhteen tapaamaan toisen liiton aktiiveja. Oppia ymmärtämään ja osallistumaan yhteiskunta vaikuttamiseen. Koulutuksena aikana tavataan tämän hetkisiä päättäjiä.

1. jakson aiheena on tulevaisuuden työelämävaikuttaminen

Tästä pääset katselmaan ensimmäisen jakson koulutus kuvia.

Tähän koulutukseen osallistuu ammattiosastomme Tiedottaja Kirsi Kaarela. Tiedottaja pyrkii koulutuksena aikana olemaan aktiivisena linkkinä jäsenten ja koulutuksen välillä käyttämällä somea realiajassa kouluksen aikana. Kerro omia mielipiteitäsi rohkeasti kurssin aiheista.

2. jakson aiheena on Järjestöt ja vaikuttaminen

Tällä toisella jaksolla kävimme jokainen tutustumassa omien liittojen liittoihin. Meitä tehyläisiä tuli tapamaan päivän alkajaisiksi Tehyn Puheenjohtaja Rauno Vesivalo. Siitä päivä jatkuikuin Tehyn eri toimialojen esittelyllä ja matkalla kohti STTK:n toimistoa. Siellä saimme tavata Antti Palolan eli STTK:n puheenjohtajan.

3. ja viimesien jakson aiheena on Osallistu ja osallistaminen

Viimeistä yhteistä lähitapaamista viedään. Viimeisellä kerralla esitellään omien ryhmien kehitysprojektit. Itse työskentelin ryhmässä Tulevaisuuden toivot. Meidän ryhmän tavoitteena on löytää ja tavoittaa nuoret jäsenet saada heidät liittymään liittoon ja lähtemään mukaan toimintaan aktiiviksi.

Tässä vähän ennakko fiiliksiä meidän ryhmästä.