Puheenjohtaja

1. Kuka olet ja missä työskentelet? Mikä on tehtäväsi ao:samme ja kuinka kauan olet ollut mukana ao toiminnassa?

Olen Kirsi Kaarela ja työskentelen Forumin Mehiläisessä vastaanottosihteerinä. Ammattiosaston toiminnassa olen ollut mukana vuodesta 2009 eli neljä toimikautta. Toimin ammattiosastomme tiedottajana. Tehtäviini kuuluu ammattiosastomme nettisijen, facebook ja instagram-tilin ylläpito. Lisäksi luon tiedotteita ammattiosaston toiminnasta jäsenille.

2. Miten päädyit mukaan ammattiosasto toimintaan ja mikä siinä erityisesti kiinnostaa?

Minulla oli tunne, että elämästäni puuttuu jokin harrastus. En osannut sanoa mitä se voisi olla. Mutta sitten minua pyydettiin sattumalta ammattiosastomme hallitukseen mukaan. Ja se hurautti minut mennessään ja löysin itselleni harrastuksen. Ammattiosasto toiminnassa minua erityisesti kiinnostaa työntekijöiden oikeudet ja velvollisuudet töissä. On mielenkiinstoista päästä vaihtamaan kuulumisia eri toimijoiden kuten luottamusmiehen, ammattioastojen ja Tehyn välillä. Ammattiosasto toiminta on antanut minulle myös mahdollisuuden päästä hyödyntämään mielenkiintoani nettisivusta, somesta, videoiden ja kuvien käsittelystä.

3. Miksi mielestäsi on tärkeää kuulua liittoon ja miksi juuri Tehyyn?

Liittoon kuulumaton työntekijä on melko yksin työpaikalla. Liittoon kuuluvalla työntekijällä on laaja tukiverkko taustallaan. Tehyläinen Tottakai! Joukossa on voimaa ja Tehy on suuri liitto, jossa jäsenten asioita hoidetaan aktiivisesti. Lisäksi Tehy järjestää hyviä koulutuksia jäsenilleen ja ehdottamasti tarjoaa vastinetta jäsenmaksulle.

4. Mitä harrastat vapaa-aikanasi?

Vapaa-aikaani täytän pitkälti Tehyllä. :) Eli osallistun koulutuksiin ja toimitan tiedottajan velvollisuuksia. Mutta aikaa jää myös perheelle, käsitöille, ruuanlaitoille ja tietenkin koiraharrastukseen.